Σάββατο, 2 Μαΐου 2009

ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΔΑΣΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΕ ΟΡΙΟΘΕΤΗΜΕΝΟΥΣ ΟΙΚΙΣΜΟΥΣ
Σημαντικές είναι οι εξελίξεις στο θέμα που έχει δημιουργήσει το δασαρχείο Ναυπάκτου μετά το 2002 στους οικισμούς με τις ενέργειές του να προβαίνει σε πρωτόκολλα διοικητικής αποβολής εντός των ορίων οικισμών παρά το γεγονός ότι οι οικισμοί είχαν οριοθετηθεί βάση προεδρικού διατάγματος του 1985 και έκτοτε δεν παρενέβαιναν οι δασικές υπηρεσίες εντός αυτών. Έτσι την αρμοδιότητα εκδόσεως αδειών είχαν οι Πολεοδομίες. Οι παρεμβάσεις του δασαρχείου στηρίζονταν στο επιχείρημα ότι οι οικισμοί εγκρίθηκαν με αποφάσεις του Νομάρχη χωρίς να ζητηθεί η γνώμη τους, αν εντός των οικισμών συμπεριελήφθησαν δασικές εκτάσεις. Βέβαια αυτό είναι ένα τεράστιο ψέμα αφού εγώ έχω στα χέρια μου έγγραφο της πολεοδομίας της Νομαρχίας που ζητάει την άποψη του Δασαρχείου Ναυπάκτου για την οριοθέτηση του οικισμού Μαμουλάδας. Το ίδιο υποθέτω θα έγινε και για τους άλλους οικισμούς.
Με ενέργειές μου που στηρίχτηκαν και από πάρα πολλούς παθόντες και άλλους κατοίκους των Δήμων Ναυπάκτου και Αντιρρίου ζητήθηκε η παρέμβαση των Δήμων Ναυπάκτου και Αντιρρίου. Οι Δήμαρχοι και όλοι σχεδόν οι δημοτικοί σύμβουλοι, πλην Καρακώστα, προς τιμήν τους ανταποκρίθηκαν και λήφθηκαν αποφάσεις των δύο Δημοτικών Συμβουλίων με τις οποίες ζητήθηκε από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων να παρέμβει και να λύσει το θέμα.
Πράγματι το Υπουργείο Ανταποκρίθηκε και με το 98293/18-9-08 έγγραφό του προς το Δασαρχείο έδινε εντολή να μην παρεμβαίνει το Δασαρχείο εντός των οικισμών. Το έγγραφο αυτό εκδόθηκε αφού ζητήθηκαν πρώτα οι απόψεις του Δασάρχη.
Σε επίσκεψη που κάναμε εκπρόσωποι των κατοίκων των Δύο Δήμων, δύο Αντιδήμαρχοι και οι δικηγόροι των κατοίκων στο Δασαρχείο ακούσαμε εμβρόντητοι τον τέως Δασάρχη να μας λέει ότι δεν δέχεται εντολές από το Υπουργείο και ότι ήδη έχει στείλει νέο έγγραφο για σαφείς εντολές, που μάλιστα θα τις πάρει από την Δ/νση Δασών της Περιφέρειας. Το έγγραφο του Δασάρχη στάλθηκε με αρ. πρωτ.4699/23-10-08 όπου επαναλαμβάνει τα ίδια έωλα επιχειρήματα και σωρεία ερωτημάτων. Έλαβε το με αρ.100603/4142/5-11-08 έγγραφο το οποίο αφού αναφέρει ότι το ζήτημα έχει διατυπωθεί με σειρά εγγράφων από τα οποία τα τελευταία είναι δύο του 2006 και ένα του 2008 (Μάλλον ο τέως Δασάρχης ή δεν ξέρει να διαβάζει ή δεν θέλει να καταλάβει), λέει με σαφήνεια τα εξής :1)Σύμφωνα με γνωμοδότηση του 1986 (!)της Νομικής Διεύθυνσης του Υπουργείου, οι οικισμοί ταυτίζονται κατ΄ αποτέλεσμα με τα εγκεκριμένα σχέδια πόλεων.2)Με το έγγραφο 68968/89 του ΥΠΕΧΩΔΕ οι οικισμοί θα επανεξετάζονται όπου έχουν συμπεριληφθεί δασικές εκτάσεις, όμως με ενέργειες του ΥΠΕΧΩΔΕ 3) Η αντιμετώπιση αυτή υποδηλώνει αναρμοδιότητα των δασικών υπηρεσιών εντός των ορίων των συγκεκριμένων οικισμών.

Το συμπέρασμα όλων αυτών είναι ότι το Δασαρχείο Ναυπάκτου έχει κάνει σοβαρά εγκλήματα στην περιοχή αρμοδιότητάς του, αφού από το 2002 μέχρι σήμερα έχει σύρει στα δικαστήρια πολλούς ανθρώπους άδικα, έχει δεσμεύσει περιουσίες έχει απαγορεύσει την καλλιέργεια σε εκτάσεις την οικοδόμηση και γενικά την Επαγγελματική δραστηριότητα . Αυτοί οι άνθρωποι των οικισμών δεν έχουν καμιά ευθύνη για το τι έγινε εδώ και 25 χρόνια και όταν χρειαζόταν να οικοδομήσουν ή να κάνουν κάτι άλλο, απευθύνονταν στην Πολεοδομία και έπαιρναν τις άδειές τους.
Ο δασάρχης και οι υπάλληλοι του Δασαρχείου προφανώς δεν γνώριζαν τις εντολές του Υπουργείου και τις γνωμοδοτήσεις των Νομικών Υπηρεσιών, αλλά το χειρότερο ήταν ότι όταν εκατοντάδες άνθρωποι διαμαρτύρονταν, δεν ζήτησαν τη γνώμη των Προϊσταμένων τους αρχών. Έτσι αυτοσχεδίαζαν επικίνδυνα φορτώνοντας αθώους πολίτες με έξοδα , άγχος, ταλαιπωρία.
Κύριοι του Δασαρχείου πως θα αποζημιωθούν όλα αυτά; Και κάτι επιπλέον, τι θα κάνετε τώρα με τις εκκρεμότητες που έχετε δημιουργήσει;
Τα συμπεράσματα από την εξέλιξη των πραγμάτων είναι: 1) Όλη η Ελλάδα δεν μπορεί να είναι δάσος, κάπου θα πρέπει να κατοικούν οι πολίτες σύμφωνα με τους Πολεοδομικούς Κανόνες και αυτό το κάπου είναι τα ρυμοτομικά σχέδια πόλης και οι οικισμοί. Οι δασάρχες ας προστατεύσουν τα δάση εκτός οικισμών και σχεδίων πόλεων και νομίζω ότι θα έχουν επιτελέσει το έργο τους με το παραπάνω. 2) Δεν μπορεί να μην αντιλαμβάνεται ένα Δασαρχείο ότι το να γίνεται διοικητική αποβολή εντός οικισμού για 350 τ.μ έξω από κατοικία, την στιγμή που για το έργο των ανεμογεννητριών του Ριγανίου αποψιλώθηκαν πολλά στρέμματα για την εγκατάστασή τους , το δρόμο ,τις κολώνες ,τους σταθμούς κλπ., προκαλεί το περί δικαίου αίσθημα των πολιτών. 3)Για οποιοδήποτε θέμα, η δημόσια διοίκηση δεν μπορεί να είναι απέναντι στο σύνολο των πολιτών. Τι σημαίνει δημόσιο συμφέρον για θέμα που όλοι οι πολίτες είναι αντίθετοι; Οι κάτοχοι θέσεων ευθύνης δεν πρέπει να είναι οι «φενταγίν της δημόσιας διοίκησης» αλλά να μεριμνούν για την λύση των προβλημάτων με κοινά αποδεκτό τρόπο και προστατεύοντας τα συμφέροντα του λαού. 4)Οι υπάλληλοι θα πρέπει να εκπαιδεύονται υποχρεωτικά και συνεχώς, προκειμένου να έχουν αντίληψη του ρόλου τους ,του αντικειμένου τους και να μπορούν να διαχειρίζονται δύσκολα θέματα που έχουν να κάνουν με ανθρώπους.
5) Όταν από λάθη της διοίκησης δημιουργούνται διαφορετικοί και αντιφατικοί χειρισμοί των διαφόρων υπηρεσιών και δημιουργεί η μια υπηρεσία πραγματικές καταστάσεις, δεν μπορεί η άλλη υπηρεσία να τις ανατρέπει (ασφάλεια του δικαίου).
6) Υπάλληλοι που δημιουργούν κοινωνικές κρίσεις θα πρέπει να απομακρύνονται άμεσα, ώστε να μπορούν ικανοί αντικαταστάτες να λύνουν τα προβλήματα. Το λέει αυτό ένας υπάλληλος που υπηρετεί το Δημόσιο για 23 χρόνια και κατέχει θέση ευθύνης.